Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Maridatge Atípic dissabte vinent a Penelles

A la presentació a la Diputació amb la participació del Vicepresident tercer Gerard Sabarich
A la presentació a la Diputació amb la participació del Vicepresident tercer Gerard Sabarich

DIMECRES 25 JULIOL 2018

 L’activitat unirà street art i productes de proximitat en una jornada en què participaran 13 productors i entitats
La Diputació de Lleida ha acollit avui la presentació del Maridatge Atípic de Penelles, que se celebrarà a Penelles dissabte vinent.
La presentació ha comptat amb la participació del vicepresident tercer de la Diputació de Lleida, Gerard Sabarich; de l’alcalde de Penelles, Eloi Bergós; i de la directora de Red Flavors, Gemma Capell. En la seva intervenció, Sabarich ha dit que “un cop més, Penelles, ha aconseguit sorprendre’ns”, gràcies a una iniciativa “meravellosa” i que ha pogut tirar endavant “gràcies a la seva gent”, fins al punt que no ha dubtat a assenyalar que, “des de fa uns anys, Penelles assumeix un lideratge a la Noguera pel que fa a qüestions turístiques, de moviment social i voluntariat”, motiu pel qual compta amb tot el suport de la Diputació de Lleida.
Per la seva part, Eloi Bergós ha explicat que tot el projecte de Penelles al voltant dels murals “va començar gairebé per casualitat, volent pintar unes parets”, i vam descobrir que tot plegat podia donar “un valor afegit al nostre poble”, que “ha cregut” en un projecte que ara s’articula en diferents activitats durant tot l’any.
Una de les activitats és aquesta jornada que oferirà, el dia 14 d’agost de 20 a 22 hores, murals d’artistes de tot el món a les façanes del poble maridats amb productes de proximitat, per acabar amb un fi de festa amb la música de Ponent Roots a l’Espai GarGar. Una jornada que, com ha precisat Eloi Bergós, és “una mena d’assaig de quelcom més gran” i que encara han de definir.
Tot plegat sota el concepte de Maridatge Atípic by Red Flavors, una activitat gastronòmica que pretén unir art (pintura, escultura, moda, fotografia, murals, etc.) i gastronomia (productes de proximitat de productors locals), dos elements  clau per tal de donar a conèixer el territori tant en el vessant del patrimoni cultural/artístic com en el gastronòmic/turístic, tal com ha explicat Gemma Capell, que ha precisat que, des de Red Flavors, busquen potenciar “l’autoestima” del territori lleidatà.
En el cas de Penelles, s’aposta per un format més gran per tal d’unir destins entre “l’street art del poble i la gastronomia/productes/serveis de proximitat del territori” en una “edició prototipus”, com ha explicat Gemma Capell. Així, cada productor/participant convidat (tretze en total), ha escollit un mural de la vila amb el qual se sent identificat, i serà al voltant d’ell on el seu producte disposarà d’una zona de degustació i #Marketplace. Els tretze productors participants seran Raig d’Arbeca, Can Senzill, Lo Perot, Castell del Remei, Elixirs de Ponent, 2007, Carns Sargaire, A Gust, Pa d’Abans, C. Tres Cadires, Formatges L’Oliva, Apícola Bee Happy i Vinagres Badia.
Al punt d’informació es facilitarà el lloguer de copes (tot i que es poden portar de casa), un mapa amb la ubicació dels murals i productors participants a l’activitat i la venda in situ de tiquets degustació a un preu d’1 euro.

Galeria d'imatges